Her Speech-es

She's the one

My photo
Malaysia
Welcome to Farah Adlina's Territory. Enjoy reading.

Wednesday 22 June 2011

Politeknik Seberang Perai .

yo yo what's up peeps ? dengan ini saya mengisytiharkan yang saya baru balik dari Politeknik Seberang Perai setelah berada di sana selama 3 hari 2 malam . tapi sesungguhnya terasa seperti 2 bulan lamanya , HAHAHA kenapa 2 bulan ? sebab aktiviti macam padat and then rest tak cukup . standard lah kan bila pergi aktiviti macam ni :) hehe . sebab best nya adalah kerana satu kelas 5 Ehsan pergi + 3 orang daripada kelas 5 Fatonah . woott first trip together babe ! hehe . okay ni senarai tentatif program kami :-

Program Bimbingan Dan Motivasi Pelajar Sekolah Menengah


Hari Pertama 20/6/2011 -


12.30 pm-2.00 pm : check in peserta/makan tengah hari
2.30 pm - taklimat keselamatan/asrama
3.30 pm - ice breaking
5.00 pm - solat
5.30 pm - orientasi kawasan
6.30 pm - makan/solat/kuliah maghrib
9.00 pm - kehidupan sebagai mahasiswa
11.00 pm - minum malam/rehat


Hari Kedua 21/6/2011 -


5.30 am - persiapan diri
6.00 am - solat subuh/kuliah subuh
7.00 am - senaman pagi
7.30 am - sarapan pagi
8.30 am - ceramah motivasi "Tips Menjadi Pelajar Cemerlang"
10.30 am - majlis perasmian oleh pengarah
11.30 am - pengenalan kepada sistem pengajian Politeknik
12.30 pm - makan tengahari/solat
2.00 pm - "info hunt"
4.30 pm - solat
5.00 pm - riadah/sukan
6.30 pm - makan/solat/kuliah maghrib
9.00 pm - LDK 1
11.00 pm - minum/rehat


Hari Ketiga 22/6/2011 -


5.30 am - persiapan diri
6.00 am - solat subuh/kuliah subuh
7.00 am - senaman pagi
7.30 am - sarapan pagi
8.30 am - insan berilmu dan berakhlak/LDK
11.00 am - rumusan aktiviti
12.30 pm - makan tengahari/check out

haaaa tengok tengok tentatif program tu , padat kan kan ? nahhh walaupun penat tahap jebon tapi BEST ! bukan selalu penat tahap jebon gitu :P ingat senang ke kami nak pergi program macam ni waktu sekolah ? HAHAHAHA itu yang penting :)) okay *abaikan*

duduk PSP selama program ni berjalan , macam macam benda baru aku belajar . especially lagu lahh , banyak lagu baru aku tahu . contohnya 'Open Banana' , lagu 'Tomi' wktu senaman pagi , 'atas rumput atas tumit' and 'ulat bulu' . mula mula macam agak awkward nak buat , lama lama jadi FUN . nak nak lagu 'Open Banana' , HAHAHAHA

faci-faci yang jaga kami pun BEST ! macam macam yang abang2 kakak2 kongsi dengan kami semua , fuhh memang terbaik lahhhh ! XD tak rugi datang :)

waktu LDK , aku dapat kumpulan 15 . mula mula macam frust gila , sebab takde kawan perempuan kelas aku sekali satu geng . ade pun budak lelaki , Jim dengan DD tu haaa . but but , dengan cara ni aku dapat kawan baru . hikhik , takde la rase awkward sangat :D mula mula macam susah gila sebab nak kena ingat semua nama ahli kumpulan , yelaaaa aku ni memory pendek . payah gak ahh en nak kena cam sorang sorang , HAHA . waktu aktiviti 'Info Hunt' paling best kot . sebab lari lari dalam Perpustakaan cari clue :)) aku selalu hilang HAHAHAHA tak pernah aku hilang dalam Perpustakaan , tiba tiba boleh hilang pulak :P ni la payah besor sangat AHAHA tapi yang penting kumpulan 15 menang tempat ke-3 . AHAHA okay lahh sebab semua kumpulan dapat hamper walaupun tempat last . perghhhh sumpah best ! XD oh yeaaa , faci kumpulan 15 ada 2 orang iaitu Abang Shahizan and Kak Wani :D

aktiviti petang waktu sukaneka hari kedua gabung dengan kumpulan 10 , satu geng dengan Sri :D at last , ada jugak geng satu kelas PEREMPUAN ! :P main game amek Gelang Getah pakai straw , bina bangunan dengan bawak bola ping pong guna chopstik . and KUMPULAN 10 MENANG TEMPAT FIRST ! WEHEHUUUUU *sorry TER-bangga* :P tak sia sia aku main :)) AHAHAHA

oh yeaaa , duduk situ bukannya dorm yang panjang panjang macam asrama tu . tapi kami kena duduk 2 orang satu bilik , dahla dapat tingkat atas sekali . SEMPUT BAK ANG ! fuhh redha je la . room mate aku Anis Azeera , dia ni macam warden dah haaaa . HAHAHAHA tengah malam merayap jalan gi bilik orang lain . tak reti duduk bilik sendiri :)) bila buat 'Open Banana' dier paling style sekali . AHAHAHAH

hari last , memang dah penat tahap maksima dah sampai tertidur waktu tunggu orang solat Subuh . HUHU , sampai waktu kuliah subuh pun aku rasa macam nak baring je kat belakang . HEH . and then ada aktiviti LDK dekat Bengkel Kejuruteraan Mekanikal . syok walaupun ade certain part agak panas , HAHAHA lepas habis semua aktiviti pergi Dewan Kuliah cakap pasal rumusan keseluruhan aktiviti . then dia bagi Sijil kat situ , panggil nama sorang sorang . haaa amek nak , dkt 200+ orang . memang lama gila nak tunggu nama sendiri kena panggil , dahla dewan tu sejuk -.- pukul 12.30 pm habis XD ingat nak pegi jumpa mak aku jap kat office dia , pahtu sebab takde orang teman . aku pun malaih ah , tengok tengok waktu lalu kat kantin mak aku dah ada kat situ . HIKHIK :P *ohh kenapa mak aku ada situ? mak aku pensyarah bidang Kejuruteraan Mekanikal dekat PSP* :) then balik dorm amek beg semua , BALIKKKK ! sampai rumah makan makan semua and then apa lagi kan , TIDUR ahhhh ! HAHHAHAHAHA perghhhh suka dapat tidur bilik sendiri xD hehe .

Conclusion : this is the best KURSUS MOTIVASI I ever had with my classmates <3